piątek, 17 czerwca 2016

Ogórki małosolne naszej Mamy- instrukcja dla brata :)


Mój brat na emigracji zatęsknił za smakiem mamusinych ogórków małosolnych.



Braciszku nic trudnego:)  Przepis naszej Mamy:

  • 1 kg małych ogórków  
  • 2 duże ząbki czosnku (lub 3 małe)
  • 3 kulki pieprzu naturalnego
  • 2 ziela angielskie
  • 2 liście laurowe
  • koper duży bukiet (lub pęczek)
  • 1 duża łyżka soli na 1 litr wody - będziesz potrzebował ok.1,5 l takiej solanki
Wykonanie:
Umyj wszystkie składniki
  1. Wybierz sobie jakieś naczynie na kwaszenie ogórków słój lub garnek (nic plastikowego)
  2. Włóż ogórki do słoja
  3. Dorzuć obrane ząbki czosnku,pieprz naturalny, ziele angielskie, liście laurowe
  4. Przykryj wszystko koprem
  5. Zalej solanką
  6. przyciśnij czymś, żeby ogórki nie pływały luźno
Myki naszej Mamy:
- żeby ogórki szybciej się ukwasiły:

  •  Mama obcina końcówki ogórkom
  • solankę robi z ciepłej wody
W taki sposób obrobione ogórki są już dobre na drugi dzień.

tu zdjęcie ogórków kwaszonych 4 dni 

Ogórki muszą być małe i świeże:


Koper najlepszy jest już taki wyrośnięty z kwiatostanami:





Ale możesz skorzystać ze zwykłego w pęczku



 Nie bierz nigdy suszonego kopru bo ogórki będą okropne. Idealna do solanki jest sól kamienna (pamiętasz wycieczkę do Wieliczki?), ale możesz też wykorzystać zwykłą sól.

Tu masz zestawienie przypraw:

Nasza Mama kwasi ogórki zawsze w kamionce, ale możesz wykorzystać naczynie szklane. W ubiegłym roku zrobiłam je nawet w wazonie- mój mąż tak pięknie posprzątał spiżarnię, że nie mogłam znaleźć kamionki.




Lepsze niż chipsy ! Ogórki są świetną przekąską , dodatkiem do kanapek czy obiadu nawet na emigracji :)

4 komentarze:

  1. Wow! Normalnie doszłam do końca postu i dostałam ślinotoku! Uwielbiam ogórki w każdej postaci. Niestety własnych w tym roku się niedoczekam, bo nagie ślimaki mi flance opyliły... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w tym roku tylko ogórki od rolnika a pomidorki od taty emeryta. Zupełnie zginęłam czasowo ogródek żyje własnym życiem niestety

      Usuń
  2. Uwielbiam ogórki małosolne, ale w tym roku nie miałam kiedy jeszcze ich zrobić:)
    Możesz podać mi namiary na namioty na zewnątrz, wiem, że w ubiegłym roku na komunie z takich korzystałaś?
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ogórki robię jakoś w międzyczasie:) Wyślę Ci namiary namiotowe na priv.

      Usuń