piątek, 11 marca 2016

Jak ułożyć kwiaty? Kenzan, kulki hydrożelowe czyli pomysły na kompozycje kwiatowe.


Jest stół - muszą być kwiaty! 
Oczywiście żywe i nie muszą to być róże. Choć nie mam nic przeciw różom. Są piękne! Jestem zwolennikiem żywych kwiatów i pod słowem kwiaty rozumiem: polne rośliny, trawy, krzewy - wszystko co potrzebuje wody w wazonie lub gąbce florystycznej lub kulek wypełnionych wodą (co to? info poniżej).
Stół bez kwiatów jest smuty. Lubię, aby kwiaty były choć trochę "przycudowane" , np. ułożenie pięknych róż w nietypowym wazonie. Aby róże stały pionowo zrobiłam taśmą kratkę. Taki własnoręcznie wykonany kenzan. Oto instrukcja:



I proszę różyczki stoją pionowo w niskim wazonie o nietypowym kształcie!



Kupiłam przed laty tandetnie wyglądające chińskie kuleczki z informacją, że są piękne po namoczeniu w wodzie.

I rzeczywiście po namoczeniu w wodzie - pęcznieją nabierając wody stają się duże transparentne i piękne. Mogą być wykorzystywane jako ozdoba sama w sobie nawet bez roślin.
Jeżeli potrzebuję nietypowego koloru dla kwiatów do stylizacji korzystam właśnie z takich dodatków:


Wystarczą kieliszki, kulki żelowe,2 frezje i kilka gałązek paprotki, aby mieć oryginalne kompozycje na stole. Zbliża się czas przyjęć komunijnych to jest świetny pomysł, aby przyozdobić stół i nie wydać na to fortuny. Dodam jeszcze, że kwiaty rzeczywiście świetnie radzą sobie w tych kulkach bez wody :)
Lubię dopasowywać kwiaty do haftów na tekstyliach stołowych, do porcelany czy innych elementów wystroju wnętrz .
Polne kwiaty wymagają według mnie siermiężnych wazonów. Zawsze zwracam ugagę na takie drobiazgi :)


Korzystam z kwiatów, aby ich kolorem i kolorem dodatków "odmienić" klasyczną porcelanę i zarazem nakrycie stołu. Zawsze bardzo fajnie wygląda siatka florystyczna do kwiatów jako "obrus" na stole w ogrodzie.



Moim ulubionym dodatkiem do ozdoby stołu i kwiatów są perełki na żyłce. Często robię z nich obrączki na serwetki. Więcej o pierścieniach na serwetki pisałam TU.
Na zdjęciu poniżej przykleiłam taśmą takie perełki do dna kieliszka - po odwróceniu wypełniły cały kielich a podstawa kieliszka stała się stabilnym świecznikiem.



Kwiaty i pomysły na ich ułożenie to dla mnie temat rzeka. Mogę o tym mówić i pisać godzinami -  mam też ogromne ilości zdjęć z aranżacjami. Dlatego też cdn...

Do zdjęć wykorzystałam:
tekstylia i dodatki stołowe ze sklepu e-obrus.pl
polcelanę i naczynia ze sklepu www.polszklo.com.pl

9 komentarzy:

  1. Lubię bawić się we florystkę,i twierdzę również że kwiaty nadają właściwej oprawy nawet najzwyklejszemu kawkowaniu przy stole...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez kwiatów nie ma właściwej oprawy!
      Dorotko szczególnie kawkowanie z koleżankami :)

      Usuń
  2. Uwielbiam kwiaty !!! Tak, jak dla Ciebie i dla mnie są podstawą aranżacji każdego stołu, co widać na mojej stronie przy zakładce aranżacja stołu http://takpoprostuwnetrza.pl/stylizacja-stolow/. Twoje propozycje i kompozycje są cudowne. Z przyjemnością je obejrzałam i po inspirowałam się troszkę:)
    Pozdrawiam Cię ciepło i serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję że jesteś ze mną. Wiem,że kwiaty są dla Ciebie ważnym elementem stylizacji stołu i domu. Pięknie z nich korzystasz :) Pozdrawiam A

      Usuń
  3. Ileż piękna u Ciebie. A konwalie są najcudniejsze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu konwalie to moje ulubione kwiaty! Szkoda,że są tylko kwiatami sezonowymi. Domyślam się,że u Twojej okolicy konwalie można znaleźć w naturze - takie które pachną najintensywniej.

      Usuń
    2. Kilka kilometrów ode mnie są lasy konwaliowe, natomiast w naszych laskach sosnowo- brzozowych nie rosną, dlatego mam je w ogródku!

      Usuń
  4. Kwiaty uwielbiam w ogrodzie, w domu, zywe, suche, sztuczne raczej mniej...piekne aranżacje:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Też nie przepadam za sztucznymi:) Choć ostatnio na moim facebook udostępniłam papierowe astry -wyglądają super tu link: http://bitly.pl/QXvzg

      Usuń