sobota, 21 listopada 2015

Gwiezdny makaron w sosie z borowikmi

W bieżącym roku był krótki ale bardzo prawdziwkowy sezon grzybowy.  Udało mi się zamrozić trochę drobnych borowików. Właśnie takie są idealne do sosu, na który dziś zapraszam.
Mój makaron jest w kształcie gwiazdek :) Mój tata jest specjalistą od własnej produkcji makaronu. Namówiłam go na taki gwiazdkowy kształt - mam naszykowany ususzony makaron w kształcie gwiazdek na Boże Narodzenie.






CIASTO NA MAKARON :
  • Sól 
  • 500g mąki pszennej
  • 3 jajka
  • 2 łyżki oliwy

Wymieszaj mąkę z jakami ,oliwą i solą * Ciasto po wyrobieniu odłóż w folii spożywczej na 30 min *Rozwałkuj ciasto podsypując mąką *Wycinaj gwiazdki przy pomocy metalowej foremki do pierników

SOS DO MARAKON:
  • 200 g cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • 40 g masła
  • 400 g grzybów borowików (świeżych lub mrożonych)
  • 250 ml śmietany 22%
  • 2 garście płatków migdałowych
  • 40g parmezanu
  • ½  pęczka natki pietruszki

SOS WYKONANIE : 
  1. Na rozgrzanej patelni roztop masło 
  2. Dodaj pokrojoną w kostkę cebulę 
  3. Dorzuć przeciśnięty przez praskę czosnek 
  4. Po ok. 2 min wrzuć na patelnię pokrojone grzyby 
  5. Duś całość pod przykryciem ok.10 min. 
  6. Dosyp płatki migdałowe 
  7. Przypraw solą i pieprzem 
  8. Wlej śmietanę mieszając całość  
  9. Dodaj ½ posiekanej natki pietruszki (zachowaj ½ natki do dekoracji) 
  10. Makaron gotuj w osolonej wodzie 
  11. Po ugotowaniu i odcedzeniu przełóż makaron do dużego naczynia 
  12. Mieszając posyp gorący makaron tartym parmezanem 
  13. Dodaj do makaronu sos 
  14. Wymieszaj delikatnie całość 
  15. Posyp pojedyncze porcje pozostawioną do dekoracji natką pietruszki  




Byłam kilka lat temu na prawdziwym włoskim weselu, gdzie jednym z dań był właśnie taki makaron z grzybami. Smak tej potrawy był obłędny - prawie udało mi się odtworzyć ten smak :)
Drobna uwaga: Włosi nie używają słowa makaron jest pasta w różnych kształtach i spaghetti :)

Do zdjęć wykorzystałam porcelanę Bogucice SCANIA 0755 serwis obiadowy 12/42- sklep Pol-szkło
bieżnik i serwetki  Stella z mojego sklepu e-obrus.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz