czwartek, 17 grudnia 2015

Jadalne ozdoby choinkowe. Cukrowe a jednak koronkowe.

Nasze ozdoby na choinkę będą mocno jadalne w bieżącym roku. Z masy cukrowej w kolorze białym wyprodukowaliśmy całe mnóstwo pięknych i jadalnych zawieszek.



Pierwsze ozdoby zrobiłam z gotowej masy i niestety nie były dobrze usztywnione. Zrobiłam własną masę z przepisu TU LINK i te ozdoby już się nie wyginały.



Masę cukrową trzeba rozwałkować cienko, a następnie odbić na niej ręcznie robioną serwetkę przy pomocy wałka. Podsypywałam wszystko cukrem pudrem, aby masa nie lepiła się do podłoża. Dzieci były oczywiście doskonałymi pomocnikami. Razem bawiliśmy się świetnie i zapanował świąteczny nastrój. A jeszcze dojrzewa ciasto na pierniczki.

 Następnie wycinaliśmy przy pomocy metalowych foremek kształty naszych ozdób.
Cukrowe pierniczki pozostały do wyschnięcia na noc. Wyglądają fajnie i nadają się do jedzenia - choć to sam cukier :)  Takie cukrowe ozdoby mogą być na choinkę, ale również możemy je wykorzystać do zdobienia świątecznego stołu. Moim zdaniem pięknie komponują się z lnem i ręcznie robiona koronką na serwetkach.





Przepis thermomix:

  • 50g żelatyny rozmieszałam ze 100ml gorącej wody (w kubeczku metalowym na włączonej kuchni)
  • 1/2 kg drobnego cukru zmieliłam na cukier puder -ok.1,5 min poz.10
  • do cukru pudru dodałam 1/2 soku z cytryny
  • wszystko mieszałam ok. 3 min poz.interwał dodając roztopioną żelatynę
  • uwaga bardzo gęste i ciężkie


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz