czwartek, 6 kwietnia 2017

Wielkanoc w kolorach pawiego pióra


Historia sztuki podaje, że pawie pióra są symbolem przepychu próżności, puszenia się własną urodą , ale.. też przynoszą pecha...
Tego wszystkiego dowiedziałam się od mojej najstarszej córki, która jest studentką ASP.  Moja wielkanocna kompozycja z piórami pawia powstała spontanicznie bez żadnych głębokich treści. Tak mi to podpasowało, że przygotowałam inspirację w kolorach pawiego pióra na wielkanocny świąteczny stół.






Ciekawie wygląda serwetka z przepiórczym jajeczkiem! Serwetkę włożyłam w metalowy pierścień a dół serwetki ułożyłam w malutką kieszeń, która idealnie podtrzymuje maleńką pisankę. Serwetka jest wykończona ręcznie robioną koronką z turkusowym akcentem. Jako podkładkę wykorzystałam sztuczny liść (choć nie przepadam za sztucznymi kwiatami - w roli podkładki sztuczny liść mi nie przeszkadza)

Z dodatkiem turkusowej podkładki całość wygląda bardziej nowocześnie. 

Odkryłam , że jajeczka przepiórcze cudownie farbują się w spożywczych barwnikach.
Skorzystałam z proszkowych barwników spożywczych ( zakupione na Allegro).
Najpierw ugotowałam przepiórcze jaja, one są tak ładne,że mogą zostać sote!

Póżniej włożyłam je do słoików z rozpuszczonymi barwnikami



Pawie pióro przepięknie komponuje się z tradycyjna lnianą serwetką stołową. Taka ponadczasowa biała serwetka z ozdobnym ściegiem mereżkowy pięknie podkreśla urokliwe kolory pawiego pióra i te śliczne pisanki :)
Zielony i turkusowy ślicznie wygląda w towarzystwie pawich piór:

Moja kompozycja z bukszpanu i bazi stoi już kilkanaście dni. W pierwszej wersji była z różowymi tulipanami

Jak tulipany oklapły włożyłam pawie pióra i nadal jest piękna. Całość ułożona jest na gąbce florystycznej nasączonej wodą.
Wiosna i Wielkanoc jest cudownym czasem! Życzę, aby przygotowania do świąt nie były związane tylko ze sprzątaniem:)

4 komentarze:

  1. Powiem Ci, że właśnie to samo słyszałam o pawich piórach co Twoja córcia się wyuczyła... hihi! Ale trzeba przyznać, że kolorystykę mają bardzo fajną! Ta głęboka zieleń i jeszcze głębszy niebieski... I to wrażenie "oczu" patrzących! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można się domyślić,że pawie pióro jest symbolem przepychu, ale żeby pech.. to mnie zaskoczyło. Przesądna nie jestem więc cieszę się tymi fajnymi kolorami:) Pozdrowionka

      Usuń
  2. Bardzo oryginalny pomysł, pierwszy raz widzę ozdoby wielkanocne z wykorzystaniem piór pawich! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję do duży komplement! Hurtownie kwiatów sztucznych widziały niejedną inspirację :)

      Usuń